Juliusza Lea 22

Rehabilitacja pourazowa, neurologiczna, ortopedyczna

Każdą tabletkę można zastąpić ruchem, ale nie każdy ruch można zastąpić tabletką” – TAK w skrócie można powiedzieć o rehabilitacji.
Fizjoterapia pomaga wrócić do sprawności fizycznej i psychosomatycznej każdemu, kto wykorzysta do tego celu odpowiedni rodzaj ruchu.

Przywraca ona do maksymalnej sprawności po różnych :
• urazach, kontuzjach
• operacjach
• zaburzeniach neurologicznych (np. udar, zaniki mięśniowe, polineuropatie itp)
Im wcześniej odpowiednio zastosowana – tym mniejsze powikłania, ubytki mięśniowe i szybszy powrót do pełni sił.
Fizjoterapia stosuje do tego różne METODY i techniki, czasami KILKA NA RAZ LUB ICH KOMBINACJE aby doprowadzić do jak najlepszej formy pacjenta. Dlatego szukam jak najlepszych rozwiązań, obserwuje pracę mięśni i postępy w rehabilitacji. Do każdego podchodzę indywidualnie i holistycznie, bo każdy z nas jest indywidualny.

W swej praktyce do usprawniania wykorzystuję:
• Technikę PNF, która bazuje na mocnych stronach pacjenta – przenosi napięcie z mocniejszych na słabsze partie mięśniowe. Prościej mówiąc – pracując na zdrowych mięśniach – przenosimy napięcie, wzmacniamy te słabsze partie, które tego wymagają.
• Metodę McKenziego – która zmniejsza objawy bólowe w stawach i poprawia zakres ich ruchomości (kręgosłup i stawy obwodowe).
• Kinezjotaping- plastrowanie, polegające na oklejeniu mięśnia, stawu – aby ustabilizować i wzmocnić odpowiednie struktury.

Rehabilitacja to działanie nie tylko na mięśnie, ale również na psychikę człowieka – DLATEGO ISTNIEJE POWIEDZENIE: ” W zdrowym ciele, zdrowy duch”.